Week 11 en 12, Hogsback

16 oktober 2016 - Hogsback, Zuid-Afrika

De eerste week van module 2. De scholen hadden September Holiday, dus hadden wij geen stage. Alle tijd dus om als een bezetene aan mijn nieuwe onderzoeksonderwerp te werken. Ik heb tijdens deze week veel met Kaddy en Sian geluncht (verrassend) ook heb ik Sara en Sarah uit de VS ontmoet. Dit zijn de huisgenoten van Kaddy en Sian (ze zitten met z’n vieren in een huis).

De tweede week begon weer met stage. Ik ben begonnen met vragenlijsten afnemen. Wat is het hier moeilijk om vragenlijsten terug te krijgen van leerkracht.. Pff… Ook heb ik lessen proberen te observeren, maar helaas kwamen er 4 van de 6 leerkrachten niet opdagen deze week…

Dit weekend ben ik samen met Sarah, Sara, Kaddy en Sian naar Hogsback geweest. Het was fantastisch! Het begon al met onze auto. Wij waren geüpgraded. We kregen een super, gave, nieuwe, luxe auto mee met 6 versnellingen en ik mocht er in rijden. ^^ (oke, de carrental had er later spijt van dat ze ons deze auto hadden meegegeven, maar daar later meer over..). De auto reed super fijn en na 3 uurtjes rijden kwamen wij aan in Hogsback. We kwamen ’s avonds al wat later aan, dus wij hebben gegeten, gekaart en zijn wij vroeg op bed gegaan. De volgende dag hebben wij een hike gedaan. Prachtig door het bos, langs een mega boom en super vette watervallen. Bij de grootste waterval hebben wij nog een tijdje gezeten en over de rotsen/stenen gelopen. Ik had steeds een prima balans daar boven op die rotsen, maar toen Sarah en ik langs de waterval (het was daar glad) naar boven wilde klimmen, viel ik natuurlijk. Hoppa, met mijn scheenbeen op de scherpe uitstekende rand van de rock. Eerst wilde ik doorklimmen want ik voelde niks, maar later begon mijn been toch behoorlijk te kloppen. Uiteindelijk een mooie vleeswond met een paar blauwe plekken, maar na een aantal dagen werd het wel beter (al heb ik nu, 8 weken later, nog steeds een mega blauw plek dat niet weg gaat, achja Hogsback zal ik in ieder geval nooit vergeten). De andere meiden waren moe, dus besloten wij om terug te gaan, maar helaas moesten wij eerst nog heel veel trappen op met tredes van 50cm hoog (ja, dat is uitputtend met korte beentjes..). Eindelijk boven gekomen, bleek dat wij nog 10km moesten lopen om bij het hostel te komen. Sian, Kaddy en Sara gingen dit niet meer trekken, dus besloten Sarah en ik vooruit te lopen om te auto op te halen en later de andere meiden weer op te pikken. Het was een pittige tocht, maar we hebben het gehaald. Eenmaal thuis aangekomen hebben we 1 liter water achterovergeslagen (daar krijg je buikpijn van kan ik je vertellen..).

Na de hike hadden wij behoorlijk honger gekregen, dus zijn wij uit eten gegaan in een behoorlijk gelovig restaurant. Overal hingen Bijbelteksten en het wifi-pasword was: Godisgood! . Aha.. Gelukkig van het eten overheerlijk! Ik had een visschotel en dat was behoorlijk veel vis. Sinds is hier ben, houd ik ineens van calamari (inktvis), mosselen en alle andere vissoorten (behalve oesters, bah!).

Toen wij weer bij  het hostel aankwamen zijn wij bij het kampvuur gaan zitten. Hier hebben we gezellig met iedereen gepraat. Al snel gingen Sian, Kaddy en Sarah slapen, dus bleven Sara en ik over. Ik was haar wingmen, maar dat was een onmogelijke opgave. Hahah.. De beste jongen die zij op het oog had, moest zelfs zijn vriend vragen wat zijn naam is.. Het was erg gezellig, want inmiddels hadden we ook een andere jongen ontmoet, die samen met mij Sara haar wingmen was. Aan een gezellige avond komt een einde, maar om dan vervolgens je bed in te komen is een moeilijke opgave… Ik lag op het bovenste bed in het stapelbed, er was geen trappetje, ik ben niet heel groot (oke, klein) en ik kon niet leunen op mijn scheenbeen. Sara en ik hebben een lol gehad.

De volgende ochtend waren wij weer vroeg wakker. Wij hebben lekker ontbeten en zouden daarna weggaan, maar ik wilde eigenlijk nog de naam (en het nummer) van de jongen die wij gister hadden ontmoet. Hij sliep samen met een vriend op de camping. Wij hadden die nacht onze dekens (extra ;) ) aan hen geleend, dus wij hadden een smoesje om daar naartoe te gaan. Eenmaal aangekomen op de camping hadden wij geen idee bij welke tent wij moesten zijn, dus zijn we giebelend (we lijken wel 14) weer terug gelopen. Later is Sara samen met Sian er nog een keer naartoe gelopen en toen hebben ze zijn naam geschreeuwd. Ze hadden hem gezien, maar ze durfden niet zijn facebook te vragen.. dus ging ik nog een keer samen met Sara. Hij was erg moe en zag en een beetje heeel erg anders uit dan gister (oke, ik had hem eigenlijk niet goed bekeken in het donker..). Het was een beetje akward, maar toen ik zijn facebook vroeg, zei hij dat hij mij wel zou toevoegen en hij wist mijn hele naam nog (!!!!!!! :O ).

Na het ontbijt hebben Sara, Kaddy en ik nog een hike gedaan naar een hoge waterval. Het regende een beetje en het waaide hard, maar ik vond het heerlijk. Weer even echt in de natuur. Daarna natuurlijk een warme chocomel en op naar huis.

Het verhaal van de auto…. De volgende dag zouden wij de auto inleveren, maar 5minuten voordat wij hem zouden inleveren, zijn wij eerst naar de supermarkt gegaan. Al pratend zou ik hem inparkeren en toen bam…. Net op een mm het stoepje aan de voorkant geraakt. (sukkel, hoor ik jullie denken, ja klopt dat denk ik ook..) Ik kon wel janken… Er was eigenlijk niks te zien, maar ja het is een huurauto, dus moet je gewoon betalen.. dat is kut heel erg kut.. Maar goed de vrouw van de autoverhuur maakte er een grapje van en nu inmiddels kan ik er ook wel weer om lachen.

Groetjes Pien

1 December 2016